Träning
HEM / Träning
Uppdaterad: 22 maj

Träning och motion

Kroppen behöver röra sig för att må bra. Under frisksportlägret finns därför ett brett utbud av motion, träningsformer och träningspass att välja mellan. Har kan du testa nya sporter med hjälp av våra instruktörer eller gå på gruppträningspass eller åka på vandringsutflykt i grupp. Det ska finnas något för alla smaker!

 

Lotta Milosavljevic Olsson

Ansvarig träning
Innehåll 

Om träning 

Gruppträning

Workshops

Barnpassning

Innehåll

Om träning 

Gruppträning

Workshops

Barnpassning

Relaterat

Tävling

Våra kroppar är skapade för att röra på sig och genom att träna mår vi bättre. Som frisksportare tränar du för din egen skull, på det sätt och på den nivå som du själv väljer. Därför har lägret ett stort och brett utbud med målet att det ska finnas något för alla smaker, former och intressen!

Body Balance

En yogainspirerad klass med inriktning på både kropp och själ. Tränar balans, hållning, rörlighet, styrka och avspänning. Regelbunden träning av Body­balance ger dig en ökad känsla av koncentration och närvaro samt en förbättrad koordination och balans. Bodybalance kan lära dig spänna av och kontrollera stressen. Träningen sker till lugn och harmonisk musik.

Body Combat

Det här är ett av LesMills pass som är en intervallklass. Med tekniker från karate, taekwondo, capoeira, boxning och muay thai utmanar du en fantasimotståndare. En klass med mycket kraft och energi!

Dans

Dans övar vår rytm, balans, koordination och kondition på ett kul och avslappnat sätt. 

GRIT™

Det här är högintensiv träning i intervallform! Passet innehåller både styrka, spänst och snabbhet.

Modus

Modus är ett kul och prestigelöst pass som tränar balans, kondition och styrka samtidigt. Passar alla! 

Soma Move

Det här passet bygger på en holistisk rörelselära som är atletisk och samtidigt mjuk. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster som omfattar alla träningsbara aspekter så som styrka, rörlighet, balans, spänst och kondition.

Tabata

Tabata är högintensiv intervallträning. Ett typiskt pass består av 20 sekunders intervaller nära din maxprestationsnivå, med 10 sekunders vila mellan. Det ger musklerna möjlighet att jobba maximalt och sedan återhämta sig. Du varvar konditions och styrkeövningar för att hela kroppen ska få sitt. Övningarna varierar från gång till gång. Här delas träningsglädje och energi som kan få dig att orka mer än du trodde var möjligt! Självklart anpassar du övningarna efter din förmåga så du får ut maximalt utifrån vad just din kropp klarar.

Xtreme Malm

Funtionell träning till musik. Här utmanar du din styrka och kondition i ett enkelt pass – utan att det är lätt!

Yoga

Yoga bygger upp din styrka balans och rörlighet i mer eller mindre dynamiska rörelser. Det bygger också upp din närvaro i nuet och sträker dig mentalt.

Barfotalöpning

En workshop för dig som är nyfiken på barfotalöpning. Du får prova grundläggande teknik och lära dig om vilka fördelar det finns med barfotalöpning.
Ledare: Kristian Holm

Styrketräning för nybörjare

Kom igång med din styrketräning genom ett grundläggande teknikpass. Vi tränar de  vanligaste lyften och övar vår teknik innan vi börjar lyfta tungt. Passar alla!
Tränare: Elina Sognevik
Barnverksamheten erbjuder även barnpassning för yngre barn. På så sätt kan du som förälder passa på att träna själv eller delta i någon av alla våra aktiviteter som lägret erbjuder.

Barn

Lotta Milosavljevic Olsson

Ansvarig träning

Frågor?

Relaterat 

Tävling